El nou edifici està dedicat a una sola activitat: cretiva, abstreta i solitària, tal com ens explicava el pintor. Això ens va inclinar a resoldre el volum d’una manera compacta amb un exterior uniforme –capes aïllants i estuc clar en expressiva continuitat de murs i coberta– per establir relacions de caràcter familiar, sense estridències amb l’entorn natural. L’interior és una fluïda i múltiple cavitat de formigó conseqüència directa del concepte estructural monolític de la construcció i la cera d’espais severs i nus al servei del treball artístic que aquí es realitza.
En el solar en pendent, amb abundància d’arbres, en la vessant nord del Tibidabo i contigu a la casa on viu el pintor. El petit edifici reuneix un estudi de pintura el més gran, 12m x 13.5m, i buit possible i en la seva planta inferior, resultat de la trobada del volum prismàtic amb el terreny, un taller per escultura i magatzem d’obra pròpia.
L’estudi, espai sense vistes, rep llum principalment per la coberta amb un gran lluernari situat en la trobada dels quatre plans inclinats que de forma irregular acaben de definir l’espai a partir de la línea horitzontal de coronació dels murs de la perifèria de 5 d’alçada. Una escala, col·locada disccretament en un lateral per no trencar la unitat de l’estudi, condueix a la planta inferior de menor alçada lliure 3.50m. L’espai posterior més proper al mur contenció de terres es destina a magatzem d’obra i la zona delantera, taller d’escultura, s’obre frontalment en la seva totalitat amb una gran fissura esquinçada de proporció apaisada cap a una terrassa de treball exterior i vistes cap al verd compacte que distingeix el lloc.
1 Comment
M’ agrda molt el diseny, espais lluires per el treball artistic…. el millor.